logo teamenzo
0499-378763

Portfolio Advertising

Advertising: Van reclameconcept tot realisatie

”Ik heb met spoed een advertentie nodig voor in Allerhande. Een hele pagina. Graag de 2-pack variant erin want die ligt vanaf volgende maand in het schap. Moet morgen bij het blad zijn. Weet je zo genoeg? Gaat dat lukken?”

Zomaar een van de dagelijkse e-mails die we van onze klanten ontvangen. Natuurlijk lukt het ons om de deadline te halen en dat geldt ook voor alle andere opdrachten. Dat komt door onze flexibiliteit en ervaring. Er is meestal geen tijd (en budget) om eerst rustig te brainstormen en er op los te schetsen. De plaatsingskosten zijn immers erg hoog.

Het DNA van het merk zit in ons bloed, dus we weten al snel hoe we de zaken moeten aanpakken. En onze opdrachtgevers zijn net zo. Samen maken we het beste werk. Dag in dag uit. Advertenties, folders, flyers, displays, schapkaartjes en ander POS-materiaal. Het maakt niet uit. We zijn op ons best als we voor consumentenmerken aan de slag kunnen. A-merken in food en fast movers zijn favoriet maar ook voor een strakke B-to-B opdracht zijn we te porren. Kijk maar eens rond in onze portfolio.

Positionering: Hoe opmerkelijk is je merk?

“The truth well told” is al meer dan 100 jaar de slogan van reclamebureau McCann Erickson. Volgens Teamenzo is deze slogan actueler dan ooit. Effectieve reclame is de waarheid goed weten te vertellen. Maar in de markt is veel van hetzelfde en dus steeds minder onderscheid. Om dan als ondernemer of merk toch een voorkeurspositie te creëren, moet je in positieve zin opvallen. Dat begint met een goede positionering. Want wat moet je doen als je mogelijk niet de beste, de goedkoopste, of de snelste bent? Dan wordt het al wat ingewikkelder.

Een positie claimen op de markt vraagt om ondersteuning, volharding en goede contentmarketing. Goede content heeft passie en is de moeite waard om te delen. Online en offline. Het heeft niks te maken met zoveel mogelijk duimpjes scoren op Facebook. Likes doen niks voor je merk en omzet. Een goed verhaal en juiste positionering wel. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op. theo@teamenzo.nl

Design: De kwaliteit van design straalt af op de kwaliteit van je product

Wat de een mooi vindt, vindt de ander maar niks. Zo zit de wereld in elkaar. Een goede boodschap moet mooi en het liefst opvallend verpakt worden. Maar wat is mooi? Of juist? Volg je de marktleider of volg je je hart? Teamenzo maakt veel mooi en creatief werk en soms ook minder. Althans, dat vinden wij… maar niet onze klant.

En zie hier het dagelijks dilemma. Een goed ontwerp of design heeft vele dimensies en roept verschillende emoties op. De klant van de klant moet het ontwerp waarderen. De klant zelf moet er blij van worden en het moet geloofwaardig zijn. Teamenzo is best eigenwijs maar ook inschikkelijk. Daarom werken we graag nauw samen mèt de opdrachtgever die ook verstand van zaken heeft maar het soms anders ziet. Maar bedenk altijd dat een zwak design afstraalt op het product.

P.O.S. reclame: Acties in het winkelcentrum, aanbiedingen op de toonbank

Point of sale reclame is niet meer weg te denken uit winkels en straatbeeld. Abri’s, billboards, en posterzuilen zijn onvermijdelijk. Sampling teams in vol ornaat laten je graag de nieuwste kwark proeven. In store vragen verschillende producten en acties met plafondhangers, vloerstickers, raamposters en toonbankdisplay’s om aandacht. Voor het schap wiebelen de wobblers naar je toe en lokken de schapkaartjes je graag naar het juiste product.

Althans, dat is de bedoeling. Teveel tekst op een billboard passeert als een schip in de mist en een topkaart van toonbankdisplay zonder prijs is als een webwinkel zonder verkoopknop. Teamenzo is thuis in de wereld van sampling en point of sale reclame. Van ontwerp tot realisatie.

Logo’s en huisstijlen

Geef je merk of bedrijf een gezicht dat past bij jou, je business en doelgroep. Teamenzo heeft al veel logo’s en huisstijlen ontworpen. Een goed logo is een vliegende start voor je business.